Mogelijkheden met paarse AGF
Ultra Violet is Kleur van het Jaar 2018

De kleur paars is door Pantone uitgekozen tot kleur van het jaar 2018. Pantone is een Amerikaans bedrijf dat verantwoordelijk is voor het publiceren van kleurcoderingen. Specifiek gaat het volgens Pantone om de kleur "Ultra Violet". Elk jaar kiest Pantone een kleur uit, die een symbool moet zijn voor culturele trends in het komende jaar. Volgens de site van Pantone is Ultra Violet een kleur die tot de verbeelding spreekt.

Hiermee valt samen dat het Amerikaanse teeltbedrijf Frieda's Specialty Produce Purple een verslag heeft gepubliceerd, waarin kleurrijke AGF wordt genoemd als voedingstrend voor 2018. 



"De omschrijving van Ultra Violet raakt een gevoelige snaar bij ons, omdat paars al vanaf het prille begin onze kleur was," zegt Alex Jackson Berkley van Frieda's. "Mijn grootmoeder Frieda Rapoport Caplan begon onze onderneming in 1962 met een paars uithangbord. Ze was de eerste vrouw die een eigen teeltbedrijf in handen had. Paars werd een symbolische kleur voor de passie en innovatie van ons bedrijf."

In 2012 begon Frieda's met het "Power of Purple"-programma. Sindsdien helpt het bedrijf zijn klanten met het vormgeven van winkels met deze kleur.

"De populariteit van paarse groenten en fruit houdt nog steeds aan. Steeds meer consumenten ontdekken de voedingswaarden van paarse groente en de aantrekkelijke kleur die het aan hun maaltijden toevoegt," zegt Berkley. "Aan de hand van het laatste nieuws van Pantone zijn we nu al bezig met het opzetten van promotiecampagnes. Houd ons in de gaten voor nieuwe aankondigingen!"

Contact:
Oakley Boren
Frieda's Specialty Produce
Tel: 714-733-7660
oakley.boren@friedas.com
www.friedas.com