Brein achter Audi-reclame promoot groenten onder Engelse kinderen

En van de bekendste reclamemakers uit het Verenigd Koninkrijk is gevraagd om groenten te promoten bij kinderen in een poging het voedingspatroon van de Britse jeugd te verbeteren. Sir John Hegarty, de man achter onder andere de Vorsprung durch Technik-reclames van Audi, zal via de 'Veg Power' crowdfundingcampagne laten zien dat creatieve marketing kinderen aan kan zetten tot het eten van meer groenten en fruit. 

Hegarty laat weten dat deze positieve reclame een einde kan maken aan het feit dat 80% van de kinderen niet genoeg groenten en fruit binnenkrijgt. "Reclame is een krachtig middel en maakt gebruik van technieken die op onze emoties werken, waardoor we een andere beeld van groenten kunnen creren."




De thetimes.co.uk schrijft dat er vorig jaar een ontwerpwedstrijd gehouden werd voor een groentenadvertentie voor kinderen en jongeren, waaraan ruim 60 bureaus en studenten deelnamen.